Hajónapló....figyelem!

2017.12.16 09:56

Hello mindenki, szokás szerint jelentkezem: 3 havonta...:) Akkor vágjunk is bele és csak a lényegbe! 

1.

Először is ígértem a tavalyi fagykövetkezményeket. A tavalyi tél elégé megmutatta az igazi tél zordságát és veszélyeit. Az öregebb fák jobban viselték, a fiatalabbak sajnos kevésbé. De egy biztos, a fagytűrés függ a növény kondíciójától, amit különböző műtrágyákkal, levéltrágyákkal, permetszerekkel javíthatunk. A szükséges permetezési időpontokat és vegyszereket tavasztól mindenképp részletesen ecsetelni fogom. Valószínű lesznek olyan szerek, amiket én magam fogok összeállítani. Ez nem azért lesz, mert titkos az összetevő, hanem azért, mert túl bonyolult a kémia.

2.

A nemesítés. Mint még régebben írtam, nagyon nagy hangsúlyt fektetek a saját olajfa fajta megalkotásán. Meg vagyok róla győződve, hogy csak egy új, hazai nemesítésű fajta tudja megoldani a fagyproblémákat. Már 59 (!) magról kikelt olajfa magoncom van, akiknek "szülei" a nagyon fagytűrő olajfák közé tartozik. Szinte biztos vagyok benne, hogy ezek kombinációi között lesz az a pár fajta, akit Magyarországon érdemes lesz tartani. Ez a munka hosszú lesz és az első eredményeire minimum 5 évet kell várni.....de elkezdődött!!!  Erre azért vagyok büszke, mert nagyon sok előzménye van az eddigieknek és még számomra is hihetetlen(!), hogy itt tartunk. Ezen fajtákon mindenképp fel lesz tüntetve az 'M.I.H.' (alias: Made in Hungary) jelölés.

3.

A szelekció terén is újabb fajták felkutatásán fáradozom és vannak egyedek, akikben óriási fantáziát látok. Ez azt jelenti, hogy önálló fajtaként szerepeljenek, plusz leendő nemesítési anyaként, azaz 'eredetkénti' felhasználásra.....(most ezt jó rondán fogalmaztam, de aki tudja ez mit jelent, az érti..:)..). Ezzel párhuzamosan új kísérleti telepek létesítésén is ügyködöm, és fogékony vagyok lehetséges új telepek felkutatásán.